Een aantal voorbeelden van papertoy toepassingen

Er zijn talloze creatieve manieren waarop het concept van een papertoy kan worden toegepast binnen uw merk. Hieronder volgen een aantal mogelijke toepassingen.

Actie marketing: Papertoys kunnen worden uitgedeeld tijdens evenementen. Dit kan bijvoorbeeld op het formaat van een flyer, maar ook op het formaat van een visitekaartje of ansichtkaart.

Product marketing: Waar op de verpakking van bijvoorbeeld cornflakes of hagelslag vaak kleurplaten of puzzels zijn te vinden, kunnen ook papertoys als alternatief gebruikt worden. Er kan zelfs een stapje verder worden gegaan door de papertoy zelf als verpakking gebruiken.

Papertoys op grote schaal: Door te werken met materiaal als karton of foam kunnen papertoys ook levensgroot in elkaar worden gezet. Een andere toepassing is het realiseren van een actieperiode waarin een consument bij aankoop van producten onderdelen spaart die samen een grote papertoy vormen.

Koppeling aan digitale content: Dit maakt het mogelijk om een campagne waarin papertoys worden gebruikt een langere periode actueel te houden.

  • Koppeling met (mobiele) games waarbij QR codes op papertoys toegang bieden tot exclusieve content of levels binnen een game. Denk hierbij ook aan nieuwe karakters die unlocked kunnen worden of exclusieve items die in de game kunnen worden ingezet.
  • Educatieve apps waarin het combineren en scannen van verschillende papertoys zorgt voor een leerervaring.

Koppeling aan sociale media: Papertoys kunnen ook worden ingezet in een viral campaign op bijvoorbeeld Facebook of Twitter.

  • Een webomgeving waarin gebruikers filmpjes of foto's kunnen maken met hun papertoy in de hoofdrol en deze kunnen uploaden en taggen aan een lopende campagne.
  • Een wedstrijd waarin papertoys in elkaar gezet kunnen worden met onderdelen gebaseerd op elementen van uw merk. De meest creatieve papertoy, of welke het meest 'geliked' wordt, wint de wedstrijd.

Zoals u ziet zijn de mogelijkheden eindeloos en kunnen wij u creatief bijstaan in de keuze hoe u papertoys wilt integreren met uw merkbeleving.




TERUG NAAR HOMEPAGE